Nasze trzyletnie Gimnazjum publiczne oferuje możliwość:
- osiągnięcia sukcesu szkolnego, dzięki przystosowaniu programu nauczania do potrzeb i możliwości uczniów
- zdobycia umiejętności pozwalających na podjęcie pracy w zawodach: robotnicy budowlani robót stanu surowego, robotnicy budowlani robót wykończeniowych
- kontynuowania nauki w szkole zawodowej lub liceum profilowanym
- poznawania tajników informatyki w pracowni komputerowej
- rozwijania zainteresowań w ramach zajęć pozalekcyjnych
- porady i terapii pedagogicznej w zakresie specyficznych trudności w uczeniu się
Zasadnicza Szkoła Budowlana
Od 1991 roku należymy do Klubu Przodujących Szkół. Od 1998 roku jesteśmy członkiem Polskiej Izby Przemysłowo - Handlowej Budownictwa w ramach Programu Edukacji Budowlanej. Zdobyta nowoczesna wiedza budowlana oraz poznane zasady przedsiębiorczości marketingu i rynku kapitałowego pozwalają: uczniom uczestniczyć w konkursach na prace dyplomowe, znaleźć miejsce na rynku pracy.
Wielokrotnie uczniowie nasi zwyciężali w Ogólnopolskim Turnieju Budowlanym w zawodzie murarz, posadzkarz i malarz.
Najlepszym absolwentom pomagamy znaleźć stałą pracę !!!
Szkoła dysponuje klasopracowniami wyposażonymi w pomoce naukowe i sprzęt audiowizualny, pracownię komputerową
(z dostępem do Internetu). Wśród przedmiotów ogólnokształcących znajdziecie tradycyjne dla wszystkich szkół: język polski, język niemiecki, matematykę, historię, wychowanie fizyczne, itd.
Przedmioty zawodowe: technologia, zarys budownictwa, rysunek zawodowy. Praktyki zawodowe uczniowie odbywają w znanych toruńskich przedsiębiorstwach budowlanych i na budowach realizowanych własnymi
siłami Spółki (domki jednorodzinne). Uczniowie Zasadniczej Szkoły Budowlanej podpisują umowę
o pracę i są młodocianymi pracownikami "BLOK" Sp. z o.o. Z tego tytułu otrzymują miesięczne wynagrodzenie oraz premię wynikową a okres szkoły liczy im się do wysługi lat pracy.
Uczniowie bezpłatnie otrzymują:
- narzędzia do pracy
- ubranie robocze i sprzęt ochronny
- posiłek regeneracyjny
Poza nauką i pracą dajemy uczniom możliwość rozbudzenia lub pogłębiania zainteresowań poprzez udział w konkursach, zawodach sportowych, możliwość korzystania ze zbiorów biblioteki szkolnej, zaangażowania się w pracę samorządu uczniowskiego itd.
Liceum Profilowane daje możliwość kształcenia się w klasach o dwóch profilach:
Kształtowanie środowiska
Kształcenie odbywa się w trzech blokach tematycznych: środowisko i gospodarka jego zasobami, obiekty w środowisku, planowanie elementów środowiska.
Nauka w klasie o tym profilu daje ogólne przygotowanie do dalszego kształcenia zawodowo-specjalistycznego na kierunkach związanych z:
- budownictwem
- architekturą
- inżynierią środowiska
- geodezją i geologią
- ochroną środowiska
- drogownictwem
- hydrologią
Zarządzanie informacją
Kształcenie odbywa się w trzech blokach tematycznych: wyszukiwanie, selekcjonowanie
i gromadzenie informacji, przetwarzanie informacji, upowszechnianie informacji.
Profil ten może być interesujący dla uczniów wykazujących duże zainteresowanie wykorzystaniem komputerów w różnych dziedzinach życia, szczególnie w zakresie użycia komputerów do wyszukiwania informacji i tworzenia własnych dokumentów. Uczniowie nauczą się przetwarzać informacje multimedialne (tekst, dźwięk i ruchomy obraz), wyszukiwać informacje, tworzyć i wykorzystywać bazy danych oraz opracowywać prezentacje multimedialne.
Nauka w tej klasie dobrze przygotuje do dalszego kształcenia w następujących obszarach:
- grafika komputerowa
- techniki multimedialne
- systemy baz danych
- informacja naukowa
- bibliotekoznawstwo
Po profilu zarządzanie informacją istnieje możliwość kontynuowania nauki w rocznym Policealnym studium technicznym w zawodzie Technik organizacji reklamy
Posiadacz dyplomu potwierdzającego kwalifikacje zawodowe w zawodzie TECHNIK ORGANIZACJI REKLAMY potrafi:
- planować i organizować działalność reklamową i promocyjną
- określać cele reklamowej działalności przedsiębiorstwa
- sporządzać budżet kampanii reklamowych i promocyjnych
- stosować różne formy reklamy w kampaniach reklamowych
- planować i dokonywać zakupu przestrzeni reklamowej w mediach
- nadzorować proces produkcji reklamy oraz prac podwykonawców
- stosować metody badań rynku reklamy
- testować projekty i przekazy reklamowe przed publikacją
- oceniać wartość przygotowanych reklam
- oceniać skuteczność i efektywność kampanii reklamowej
- wykorzystywać specjalistyczne programy komputerowe wspomagające organizację kampanii reklamowej
- opracowywać oferty handlowe dotyczące sprzedaży usług reklamowych i promocyjnych
- prowadzić negocjacje, rozmowy handlowe oraz współpracować z klientami
- przestrzegać przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy, ochrony środowiska podczas wykonywania zadań zawodowych